FANDOM

Więźniowie Edytuj

Postacie które zostały uwięzione przez kolonistów. Nie mogą posiadać broni ale mogą mieć ubranie. Nie mogą też wychodzić z celi, choć mogą próbować uciec.

Pojmanie Edytuj

Jeniec Edytuj

Aby zdobyć jeńca wystarczy zaaresztować nieprzytomnego wroga. Pamiętaj jednak by działać szybko bo może się wykrwawić!

Kolonista Edytuj

Możesz w każdej chwili nakazać koloniście zaaresztować innego kolonistę, chociaż nie ma to absolutnie żadnego sensu. Jednak jeśli kolonista załamał się nerwowo możesz go pojmać i ponownie zwerbować. Będzie on traktowany tak jak inni więźniowie.

Postać neutralna Edytuj

Jeśli odwiedzi cię neutralnie do ciebie nastawiona frakcja możesz nakazać koloniście aby pojmał jednego z odwiedzających, ale uważaj bo pozostali natychmiastowo cię zaatakują a także staniesz się wrogiem danej frakcji. Jeśli dwie neutralne do ciebie frakcje odwiedzą cię i dojdzie do walki między nimi, to nieprzytomnych możesz zaaresztować, ale to automatycznie oznacza zaistnienie wrogości między tobą i frakcją do której należał jeniec.

Traktowanie Edytuj

Dawaj jeść Edytuj

Włączenie tej opcji sprawi że twój strażnik będzie karmił więźnia. Wyłączenie tej opcji jest skazaniem więźnia na śmierć głodową.

Lecz Edytuj

Gdy włączysz tą opcję twój lekarz będzie leczyć więźnia. Wyłączenie może doprowadzić do tego że więzień się wykrwawi.

Próba rekrutacji Edytuj

Bardzo przydatna opcja, gdyż włączona sprawi że twój strażnik będzie próbował przekonać więźnia by ten dołączyć do kolonii. Wymagana jest spora ilość czasu, wysoka lojalność więźnia a także dobre umiejętności strażnika

Brak interakcji Edytuj

Strażnik nie będzie dokonywał żadnej interakcji z więźniem(nie dotyczy trzech powyższych).

Przyjacielska rozmowa Edytuj

Strażnik spróbuje porozmawiać z więźniem aby podnieść mu lojalność. Bardzo przydatne w połączeniu z próbą rekrutacji.

Bicie Edytuj

(Niedostępne od Alphy 6) Strażnik będzie bił więźnia. Obniża lojalność więźnia i powoduje rany.

Okrutne bicie Edytuj

(Niedostępne od Alphy 6) Strażnik będzie bił więźnia znacznie bardziej niż w powyższej opcji. Trzeba być ostrożnym gdyż łatwo więźnia zabić.

Egzekucja Edytuj

Strażnik w sposób błyskawiczny zabije więźnia. Przydaje się jeśli nie można sprzedać go handlarzowi, rekrutacja potrwa wieki a koloni grozi głód. Niestety negatywnie wpływa na morale kolonistów.

Wypuszczenie Edytuj

Strażnik wypuści więźnia. Działa tak samo jak egzekucja tylko że nie wpływa na morale kolonistów. Jeśli wypuszczamy zdrowego członka plemienia stosunki z tym plemieniem wzrastają o 15, pod warunkiem, że nasza reputacje wynosi -80 lub mniej.

Sprzedaż/kupno niewolników Edytuj

Więźnia można sprzedać handlarzowi niewolników zyskując srebro a także obniżając zużycie jedzenia. Można też kupić niewolnika, ale ten nie będzie więźniem, nie będzie też harował za darmo na plantacji a zostanie pełnoprawnym kolonistą.

Więzienie Edytuj

Więźniowie potrzebują łóżek i cel. Może być jedna wspólna ale lepiej robić więźniom własne cele o wielkościach takich samych jak pokoje kolonistów a po rekrutacji przekształcić cele w sypialnię. Po za tym lojalność więźnia wzrasta gdy ma odpowiedni poziom zadowolenia, a rekrutacja poniżej 35% zadowolenia skończy się zawsze niepowodzeniem. Aby utworzyć celę wystarczy utworzyć pokój z łóżkiem(nieważne jakim), kliknąć na łóżko i nacisnąć F. Należy jednak pamiętać że to zmienia tryb wszystkich łóżek więc połączonych cel i sypialni zrobić się nie da. Również wszelkie urządzenie nie będą używane przez kolonistów jeśli będą w pokojach oznaczonych jako cele.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki