FANDOM

Ludzie - najbardziej złożone istoty żywe w grze.

Posiadają najbardziej złożony system potrzeb ze wszystkich zwierząt, a także unikalny dla siebie system myśli, charakteru i relacji

Dieta Edytuj

Ludzie są wszystkożerni, jednak nie są w stanie spożywać roślin nieściętych. Otrzymują negatywny bonus do nastroju jeśli jedzą zwłoki lub ludzkie mięso(jeśli bez cechy Kanibal).

Myśli i nastrój Edytuj

Różne czynniki zewnętrzne, wydarzenia i stany zdrowotne powodują u ludzi myśli. Te mogą mieć wpływ na nastrój, wyrażony procentowo. Zbyt niski nastrój prowadzi do załamania nerwowego.

Charakter Edytuj

Nazewnictwo Edytuj

Ludzie posiadają własne imiona i nazwiska, oraz ksywki, którymi są podpisani, gdy pojawiają się na mapie. Ksywka może być zmieniona przez gracza, jeśli człowiek jest kolonistą.

Umiejętności Edytuj

Poziomy umiejętności determinują szybkość wykonywania pewnych czynności. Mogą zawierać się od 0 do 20.

Zainteresowanie Edytuj

Każda umiejętność ma 3 poziomy zainteresowania - brak, zainteresowany i zapalony. Wpływają na szybkość uczenia a także na pozyskiwanie radości z pewnych czynności.

Uczenie się Edytuj

Poprzez wykonywanie czynności ludzie zdobywają doświadczenie, które może zwiększyć poziom umiejętności. Po osiągnięciu odpowiedniej ilości doświadczenia bohater awansuje na kolejny poziom. Szybkość uczenia się jest zależna od zainteresowania:

  • W przypadku jego braku, ilość doświadczenia to ilość wykonanej pracy pomnożona przez 33%
  • Zainteresowanie daje ilość doświadczenia równą wykonanej pracy
  • Zapalenie powoduje dostarczanie doświadczenia równego 1.5 wykonanej pracy

Po zdobyciu pewnej ilości doświadczenia w ciągu dnia dalsze zdobywanie doświadczenia jest spowolnione.

Historie Edytuj

Ludzie posiadają 2 parametry zwane historiami: dzieciństwo oraz dorosłość. Bohaterowie poniżej 20 lat posiadają tylko parametr dzieciństwa.

Historie determinują bazowy poziom umiejętności oraz mogą uniemożliwiać wykonywanie pewnych czynności.

Cechy Edytuj

Cechy to nieobowiązkowe parametry obecne u każdego człowieka, które wpływają na wiele aspektów, jak szybkość pracy, umiejętności, czerpanie przyjemności z pewnych czynności itp.

Niektóre cechy są sprzeczne i się wzajemnie wykluczają.

Relacje Edytuj

Pomiędzy ludźmi istnieją pewne typy relacji, część pojawia się w wyniku opinii, część działań między nimi, a część jest niezależna od nich(rodzinna).