FANDOM

Badania w Rimworld mają na celu usprawnić naszą kolonię, poprawić kolonistom samopoczucie, umożliwić produkcję broni i pancerzy. Przeprowadza je osoba, której powierzymy to zadanie. Do badań potrzebny jest stół do badań.

Lista badań Edytuj

Hydroponika Edytuj

Pozwala na uprawę roślin wewnątrz kolonii - przydatne jeśli gramy na planszy z małą ilością gleby. Warto mieć nawet niewielki pokoik z stołami hydroponicznymi, ponieważ podczas najazdu znacznie łatwiej uchronić plony.

Kamieniarstwo Edytuj

Technologia pozwala na wykorzystanie gruzu do wyrobu cegieł, które są materiałem pozwalające budować ściany, podłogi czy meble. Przydatne w zimnych krainach, ale i także do wzmocnienia swojej koloni czy uzbrojenia - broń wyprodukowana z marmuru zaboli znacznie bardziej niż ta z drewna, a ściany są o wiele wytrzymalsze od drewnianych i metalowych, jednak każda skała nada się do czegoś innego.

Przepalanie elektryczne Edytuj

Pozwala budować piece elektryczne, które zamieniają złom na 10 sztuk metalu, a także na pozbycie się broni, która tylko zapycha nasze magazyny.

Obróbka maszynowa Edytuj

Dzięki tej technologii zyskasz sporo metalu i supermetalu na rozbieraniu cyborgów, a także zyskasz możliwość tworzenia broni palnej, pancerzy i hełmów.

Resynteza odżywcza Edytuj

Pozwala zamienić surowe jedzenie na pastę odżywczą, która w stosunkowo niewielkiej ilości pokarmu pozwala wyprodukować sporo jedzenia, niestety dość droga w budowanie i utrzymaniu, (prąd) a wytworzone w ten sposób jedzenie nie smakuje kolonistom, jednak wciąż jest to lepsze niż surowe pożywienie.

Chłodzenie wieżyczek Edytuj

Pozwala wieżyczce wystrzelić 4 pociski zamiast 3.

Moździerze Edytuj

Pozwala zbudować moździerz, który ma ogromny zasięg i pozwala strzelać zza murów. Bardzo niecelny, wolny w przeładowaniu jednak oprócz zwykłej wersji istnieje podpalająca czy elektromagnetyczna służąca do stunowania robotów.

Kremacja Edytuj

Technologia pozwala zbudować krematorium i palić zwłoki. Jeśli twój kucharz nie nadąża z ćwiartowaniem zwierząt i zwłoki gniją. Przydatne również na najeźdźców, ponieważ nie musisz budować grobów i sarkofagów.

Wytrzymałe drzwi Edytuj

Od teraz drzwi dostają 100 punktów wytrzymałości.

Tworzenie wykładzin Edytuj

Pozwala kłaść dywany które nie tylko bardzo ładnie wyglądają ale i poprawiają wystrój otoczenia co przekłada się na zadowolenie kolonistów przebywających w tym pokoju.

Kolorowe lampy Edytuj

Pozwala tworzyć kolorowe lampy. Taki wodotrysk poprawiający wystrój co przekłada się na zadowolenie kolonistów przebywających w danym pomieszczeniu.

Pompa nawozowa Edytuj

Technologia pozwala robić kompost, który po wyłożeniu pozwoli robić uprawy na mało żyznym obszarze.

Podstawy budowy statków Edytuj

Dzięki tej technologii będziesz mógł odkryć kolejne technologie dotyczące budowy statków.

Ładunki wybuchowe Edytuj

Pozwala robić miny. W starszych wersjach mogły też rozwalać gruz.